عوامل مهم به هنگام خرید سیستم قفسه بندی انبار
نوشته شده توسط : فضاسازان امین

برای قفسه بندی کردن انبار خود حتما به عوامل مهم به هنگام خرید سیستم قفسه بندی انبار توجه کنید و بررسی کنید که نحوه قرار گرفتن کالای شما در انبار به چه شکلی باشد. به طور کلی دو نوع قفسه بندی ثابت و متحرک برای کالا وجود دارد که با رعایت نکات ایمنی و استاندارد می توانید بهترین قفسه بندی و انبار را برای کالاهای خود داشته باشید.

انواع قفسه بندی انبار و عوامل مهم به هنگام خرید سیستم قفسه بندی انبار

دسته بندی کردن قفسه های انبار به گونه ای درست یکی از عوامل مهم به هنگام خرید سیستم قفسه بندی انبار می باشد. برای این منظور باید بدانید که تنوع بالای سیستم های قفسه بندی برای انبار این امکان را برای انبارداران فراهم کرده است که با هر جنس سازه، شکل و ساختاری که مدنظر دارند انبار خود را قفسه بندی کنند و محصولات خود را سازمان یافته درآن جای دهند.

برای این منظور دو نوع قفسه بندی کلی وجود دارد که عبارت است از قفسه بندی ثابت و متحرک که جنس و شکل سازه را می توانید با توجه به ابعاد و خواست خودتان سفارش دهید. این دو دسته هر یک ویژگی های خاصی دارند و مختص محصولات خاصی تعبیه شده اند که در ادامه این مطلب به آن اشاره خواهیم نمود.

انواع قفسه بندی انبار

انواع قفسه بندی انبار

قفسه بندی ثابت و قفسه بندی متحرک

روش قفسه بندی ثابت همانند روش های سنتی است که قفسه های سیمی و پالت ها را شامل شده و در یک مکان مشخص بدون جابجایی قرار می گیرد. پس از بارگیری کالا، این نوع قفسه بندی کالا را ثابت نگه داشته و می توان گفت برای محصولات بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد و مقرون به صرفه تر است. اما در مقابل به نیروی کار بیشتری برای انبارداری نیاز دارد و گاهی  فضای مورد استفاده برای انبار را محدود می کند.

در مقابل روش قفسه بندی متحرک است که همان طور که از نامش مشخص است محصولات در این  قفسه بندی می توانند جابجا شوند. وجود یک نوار نقاله ثقلی سبب می شود که پالت های قفسه بندی بتوانند از نقطه ای به نقطه دیگر انبار جابجا شوند و دسترسی به کالا سریع تر صورت گیرد. اما از طرفی هزینه بالایی دارد و به دلیل متحرک بودن ممکن است در صورت عدم مراقبت و رسیدگی به تعمیرات بیشتر نیازمند باشد.

قفسه بندی ثابت و متحرک

قفسه بندی ثابت و متحرک

عوامل مهم به هنگام خرید سیستم قفسه بندی انبار

استانداردهای متعددی برای داشتن قفسه بندی مناسب برای انبار وجود دارد تا کالاها با توجه به ماهیت آنها به درستی طبقه بندی و ذخیره شوند. اما به طور باید به نکاتی از قبیل زیر توجه نمود:

سازه می بایست مقاومت کافی داشته باشد و در مراحل طراحی، ساخت و نصب آن دقت نمود تا در آینده موجب مشکلات جدی نشود و از ریزش قفسه ها و کالاها جلوگیری شود.

نحوه چیدن کالاها باید به گونه ای باشد تا از بروز آسیب به آنها از جمله برخورد با زمین یا سقف، نفوذ رطوبت و... به آن جلوگیری شود و اگر کالایی دارای تاریخ مصرف است به گونه ای در انبار چیدمان شده باشد که از تاریخ مصرف آن نگذرد.

مطالب دیگر را از دست ندهید!

از دیگر عوامل مهم به هنگام خرید سیستم قفسه بندی انبار این مورد است هزینه انبارگردانی مناسب و معقول باشد به طوری که با نصب صحیح و چیدمان مناسب راندمان انبار تا جای ممکن بالا برود.

خرید سیستم قفسه بندی انبار

خرید سیستم قفسه بندی انبار

رعایت استانداردها به هنگام قفسه بندی کردن

پس از این که محیط ایجاد انبار مشخص شد کافی است که قفسه هایی را انتخاب کنید که با شرایط محیطی انبار شما سازگاری داشته و مناسب نوع کالای شما باشد.

برای این منظور و توجه به عوامل مهم به هنگام خرید سیستم قفسه بندی انبار لازم است که به ابعاد کالای خود، وزن آن، مقدار و نوع آن توجه کنید تا در فرآیند قفسه بندی و انبارداری دچار مشکل نشوید. به عنوان مثال قفسه بندی های پانل راک به گونه ای است که حتما یک نیروی انسانی می بایست کالا را داخل قفسه بندی قرار دهد. با این حال اگر کالای شما وزن خیلی بالایی داشته باشد، عملا این قفسه بندی برای شما بدون استفاده خواهد بود.

بنابراین حتما به استاندارد های لازم برای قفسه بندی دقت کنید و متناسب با شرایط محیط و کالای خود قفسه بندی تان را انتخاب کنید.

استانداردهای قفسه بندی

استانداردهای قفسه بندی

استاندارد های ایمنی قفسه بندی کردن انبار

از دیگر عوامل مهم به هنگام خرید سیستم قفسه بندی فلزی انبار در نظر گرفتن این مساله است که هنگام بروز حوادث غیر منتظره مانند آنش سوزی، سقوط کالا، تخریب شدن قفسه ها و... اصول ایمنی که باید رعایت شود کدام است و چه نکاتی را باید به منظور جلوگیری از بروز این حوادث رعایت کرد.

برای رعایت عوامل مهم به هنگام خرید سیستم قفسه بندی انبار لازم است بدانید  که جنس قفسه ها اهمیت بسیاری دارد و معمولا اگر از جنس فلزی باشند مقاومت و ایمنی بیشتری خواهند داشت. علاوه بر آن پوشش ضد زنگ می تواند این متریال را در مقابل فرسایش و مواد خورنده محفوظ نگه دارد.

توجه داشته باشید که رعایت توازن در قسمت های مختلف قفسه بندی ها باید رعایت شود تا کالا از خطر ریزش در امان باشد و در صورتی که از لیفتراک برای حمل و نقل کالاها استفاده می کنید حتما از رنگ آمیزی مسیر استفاده کنید تا بروز خطر ریزش کالا به دلیل برخورد با لیفتراک نیز کم شود.

استاندارد های ایمنی قفسه بندی کردن انبار

استاندارد های ایمنی قفسه بندی کردن انبار

جلوگیری از بروز آتش سوزی با قفسه بندی مناسب انبار

یکی از مهمترین و البته رایج ترین مشکلاتی که ممکن است متوجه انبارها باشد آتش سوزی است. برای جلوگیری از بروز آتش سوزی لازم است اقدامات اولیه و عوامل مهم به هنگام خرید سیستم قفسه بندی انبار رعایت شود.

در صورتی که کالای قابل اشتعال دارید حتما آن را به صورت جداگانه و دقیق قفسه بندی کنید.

قفسه هایی محکم و قوی برای کالای خود در نظر بگیرید و کالا را به صورت استاندارد چیدمان کنید.

حتما از سیستم های کنترل کننده دما و کپسول های اطفا حریق جهت جلوگیری از وقوع و گسترش یافتن آتش سوزی استفاده کنید.





:: برچسب‌ها: قفسه فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سئو
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور استانبول
برگزار کننده بهترین تورهای خارجی
www.alefbatour.com

تور ترکیه
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

خرید بلیط هواپیما
خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری
www.Trip.ir

قفسه بندی
قفسه بندی فلزی انبار
www.fazasazanamin.com
طراحی وب سایت و سئو سایت :پیام آوران پارسیان